Magic Traders

Dobrej zabawy!!

Centrale telefoniczne - przykład rozwoju społeczeństwa opartego na informacji

Już w XVII w. ludzkość zaczęła zdawać sobie sprawę z możności wysyłania dźwięku za pośrednictwem metalowego przewodu. Można to udowodnić w prosty sposób przy pomocy dwóch metalowych pojemników złączonych drutem.

MorphoSkins.pl - nowy wygląd telefonu
Napisał: MorphoSkins.pl
Na podstawie: MorphoSkins.pl
Pierwszy telefon, podobny do tego dzisiejszego, został stworzony w roku 1876 przez Aleksandra Bella. Tak samo jak obecnie używany telefon stacjonarny, pierwotny wynalazek opierał się na elektromagnesie, który zmieniał drgania cienkiej wykonanej z metalu membrany mikrofonu, powstające za pośrednictwem fal dźwiękowych tworzonych przez mówiącego. Drugi elektromagnes odbierał i po raz kolejny przekształcał w fale dźwiękowe wibracje pokrewnej membrany umieszczonej wewnątrz słuchawki, która na początku była oddzielona od mikrofonu. W roku 1889 Amerykanin Almon Brown Strowger wynalazł automatyczną centralę telefoniczną, która na początku łączyła telefony, na których numer wybierało się przy pomocy trzech przycisków, oznaczających kolejno jedności, dziesiątki i setki. Po raz pierwszy telefon z tarczą do wybierania numerów był wykorzystany w 1896 roku, natomiast telefon z klawiaturą w 1963 roku.

czytaj:

W dzisiejszych czasach konieczność kontaktu na odległość zawładnęła ludzkością, a najprostszy telefon stacjonarny posiada za wiele ograniczeń, żeby mógł zaspokoić oczekiwania coraz więcej oczekujących abonentów. Przyszło nam żyć w świecie, w którym podstawą „normalnego funkcjonowania” jest posiadanie chociaż jednego telefonu komórkowego. Ponadto sam aparat telefoniczny nie służy już tylko do porozumiewania sięze znajomymi, ale też jako źródło informacji oraz rozrywki. Nowoczesne smartfony mają szybsze procesory niż ogólnie dostępne komputery pc sprzed kilkunastu lat, dają nieprzerwany dostęp do sieci oraz każdego rodzaju multimediów. Na przeprowadzenie rozmowy z najbardziej dzikich i odległych rejonów świata pozwalają telefony satelitarne, które uzyskują połączenie wykorzystując krążące wokół naszej planety satelity.

Ciekawym rozwiązaniem, które za pewne niedługo zastąpi telefony stacjonarne, są telefony ip (zwane również telefonami VoIP), które w przeciwieństwie do zwykłych aparatów PSTN lub ISDN, nie są przyłączone do linii telefonicznej, tylko do sieci internetowej, a rozmowy odbywają się przy pomocy VoIP (ang. Voice over Internet Protocol, potocznie „telefonia internetowa”). Tego rodzaju urządzenia umożliwiają prowadzenie znacznie tańszych połączeń, często nawet darmowych, w ramach jednego operatora. Wyglądają one jak najnormalniejszy aparat telefoniczny wyposażony w słuchawkę, klawiaturę a czasem też wyświetlacz, ale nie mają wyjścia do analogowej linii telefonicznej albo ISDN, tylko wyjście do Internetu, zwykle najzwyklejsze, identyczne jak przy komputerze. Co ciekawe, aby używać tej technologii nie potrzebujemy komputera. Wymagany on będzie jedynie do odpowiedniego ustawienia aparatu telefonicznego.



Dla potrzeb zazwyczaj marketingowych utworzone zostały systemy contact center , nazywane też programami call center, czyli nowoczesne platformy telekomunikacyjne stworzone do profesjonalnej, wielokanałowej obsługi klienta, przy pomocy wielu kanałów komunikacji, takich jak: telefony, smartfony, mail, faks, Skype i inne. Przykładem takiego oprogramowania jest Altar Contact Center.

zobacz:

Ważnym elementem w porozumiewaniu się na odległość są centrale telefoniczne czyli zbiór urządzeń przeznaczony do łączenia abonentów sieci telekomunikacyjnych w czasie rozmowy jak choćby telefony bezprzewodowe czy urządzenia IP. Najnowocześniejsza z nich to cyfrowa centrala telefoniczna, która gwarantuje szybszy przesył i wspaniałą jakość dźwięku.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2019-04-20 05:34:21
Tagi: telefon, telefony stacjonarne, VoIP, telefon stacjonarny, centrale telefoniczne, połączenia